poniedziałek, 15 lipca 2013

Remont

Remont :) Przerabiam minimalnie ten szablon, żeby szybciej się ładował.
Patch notes:
 
- dodana zostanie także nowa plansza z tyłu, gdyż mam zamiar zrobić dwa tła - jedno nocne (to, które jest obecne - zamierzam je wyświetlać od godziny 23) oraz jedno dzienne (od godziny 6, do godziny 23). Aktualnie wybieram obrazki, żeby zrobić z nich manipulację taką jak z tyłu (wszelakie obrazki zamków mile widziane). Na chwilę obecną myślę, że do niej mogę wykorzystać około 5 obrazków, jednak nie mam pojęcia, jak mi to wyjdzie (zrobione - wyszło ok, zważywszy na dobranie kolorystyki planszy do resztek typu belka na menu i tło dla postów) (skryptu nie udostępniam, ale zapraszam do przetrzepania moich linków),




- rezygnuję z uzupełniania podstron - dobiorę się do nich dopiero wraz z postępem fabuły. Proszę tam nie zaglądać, chyba, że do Pielgrzymów, Szlaku i Ogrodu, gdyż nie widzi mi się, abym cokolwiek w owych zamierzała zmieniać (oczywiście zaktualizuję źródła nowych obrazków w Ogrodzie) (zapomniałam o tym, wezmę się za to rano),

- na razie usunęłam muzykę - zwalniała ładowanie strony, poza tym wątpię, żeby ktoś się nią interesował (sama raczej nie włączam muzyki na czyimś blogu, a jeśli ktoś ma od razu włączoną, to reaguję przestraszonym podskokiem xD),

- dodam znowu kursor, ale muszę go przerobić na kursor zapisany w kodzie HTML i mającym odnośniki do tego bloga, gdyż wszelakie łącza wychodzące na zewnątrz spowalniają stronę (2 minuty roboty, ale coś mi się zapomina...),

- coś nie podobają mi się gadżety ustawione pod postem i jeszcze nie wiem co z nimi zrobić. Być może zastosuję wysuwaną stopkę... nie jestem pewna (zrobię sobie rozsuwane menu - jak wpadnę na pomysł jakim cudem wepchać gadżet do gadżetu i czy to możliwe...),

- nowa część opowiadania zatrzymała się na dziewięciu stronach w Wordzie (bez korekty), chociaż praktycznie nic nie wnosi do całości. To znaczy, że Misterium Śnienia będzie dosyć długie, na pewno dłuższe niż Lament Przeznaczenia. Matko, muszę opisać tam to, tamto i siamto. Dlatego chociaż jeszcze nic nie jest skończone, to zastrzegam, iż mogę zmienić sobie tekst, który opublikowałam wcześniej (i może mieć to wpływ na fabułę). Jeśli tak się stanie, na blogu pojawi się informacja gdzie i kiedy ta zmiana nastąpiła,

- mogę mieć przerwy w pracy z powodu częstej obecności na Zaczarowanych Instrukcjach. Tam też przeprowadzę mały remont (nowa plansza tła dla ZI jest już wykonana i muszę ją tylko zakodować) (i dodać nowe menu, dzielnik komentarzy na strony, pokolorowany komentarz autora, avatary komentatorów, wyszukiwarkę...),

- komentarze - myślę nad wstawieniem stron komentarzy. To znaczy, że jeśli ktoś napisze mi np. 50 komentarzy, to komentarz nr 51 pojawi się po kliknięciu numerka 2, który będzie widniał na dole (tu nie potrzeba),

- poprawka tła pod postami - muszę znaleźć sposób na wyrównanie go (na razie wydaje się awykonalne, ale nie poddam się, HTML ulegnie mi jak przed Mojżeszem uległo morze),

- postacie, które zmieniają się co odświeżanie zostaną chyba przycięte. (zrobione) Nie powiem, kogo przedstawiają, ale jedną z nich na pewno już znacie  (SPOILER, zaznacz, aby widzieć)  Fenris (koniec spoilera).


Tyle :)
Jak chce ktoś spoilera, to powiem, że (zaznacz tekst stąd→) czytanie Lamentu nie poszło na marne, gdyż w Misterium Śnienia spotkamy kogoś, kto przez lekturę prequela jest nam znany... (←dotąd)

Wygrany.